در طراحی این کمپرسور ،انتقال قدرت از طریق سیستم اتصال مخروطی با استفاده از مگنتینگ برینگ انجام می گیرد، به این معنا که شفت واحد هواساز مستقیما داخل موتور PM قرار می گیرد و گشتاور بدون واسطه مکانیکی (تسمه یا پولی، کوپلینگ ) انتقال می گردد.
- افزایش راندامان انتقال قدرت به دلیل حذف واسطه مکانیکی.
- تعمیر و نگهداری کمتر نسبت به الکترو موتور های متدوال.
- بعلت تولید گرمای کمتر توسط موتور PM ، دمای داخلی کابینت کمپرسور کاهش می یابد.
- دمای کاری کمتر موتور مغناطیسی به دلیل سیستم خنک کاری با روغن و به طبع عمر مفید بیشتر.
- صدای کمتر الکتروموتور نسبت به مدل های متداول
- اشغال فضای کمتر در کابینت کمپرسور