کمپرسور اسکرو:
در کمپرسور اسکرو دو شفت مارپیچی شکل در جهت های مخالف می چرخند. هوا بین سطوح مارپیچ (تیغه های واگرا و همگرا) باعث جریان یافتن و در نتیجه متراکم شدن آن را در پی خواهد داشت. به عبارت دیگر این کمپرسور از دو روتور گردنده به صورت برش مقعر (مادگی) و محدب (نرینه) ساخته شده اند. با چرخش روتور فضایی با منفی در ورودی کمپرسور وارد می شود. هوای ورودی به کمپرسور بین روتورها و پوسته محبوس شده و با درگیر شدن نر و مادگی روتور ها با یکدیگر ، هوا در طول کمپرسور پیش می رود و تدریجاً از حجم آن کاسته و از کمپرسور خارج می شود. هوا بدین طریق و به طور مستمر و مداوم از ورودی گرفته می شود و متراکم می گردد و پس از متراکم شدن از آن خارج می شود.
کمپرسور پیستونی:
میل لنگ کمپرسور به وسیله موتور الکتریکی یا محرک دیگری به چرخش درمی آید. میل لنگ و شاتون حرکت دورانی را به حرکت رفت و برگشتی تبدیل می کند. پیستون به وسیله یک پین به شاتون متصل شده است که این پین باعث حرکت مستقل پیستون و شاتون می شود. پیستون توسط میل لنگ و شاتون در داخل سیلندر به جلو و عقب حرکت می کند. انتهای محور پیستون در داخل سیلندر باز بوده و اجازه می دهد که شاتون در زمان حرکت پیستون به داخل و خارج، عقب و جلو حرکت کند. انتهای سر سیلندر بسته است و دارای شیرهای ورودی و خروجی می باشد.
همان طور که پیستون به سمت عقب حرکت می کند (به سمت میل لنگ) کاهش فشار در داخل سیلندر سبب باز شدن دریچه های ورودی شده و هوا با فشار اتمسفر به داخل سیلندر وارد می شود. هنگامی که پیستون فرایند کاری خود را طی نمود، برگشت را شروع می کند. دریچه های ورودی هوا مسدود و هوا داخل سیلندر به تدریج متراکم می شود و وقتی که پیستون به طور تقریبی به انتهای سیکل بعدی خود می رسد، هوا به اندازه کافی متراکم شده و سبب باز شدن دریچه تخلیه هوا می شود. هوای خارج شده از سیلندر در این نقطه را فشار هوای خروجی کمپرسور می نامند.
جهت مشاوره دقیق نیاز شما و اطلاع از قیمت های روز از طریق راه های ارتباطی ذیل با ما تماس حاصل فرمایید:
تلفن تماس:02182802290
www.fidarfaraz@gmail.com
مدیریت فروش
09105393900