مهم ترین و متداول ترین نوع کمپرسور ، کمپرسور پیستونی می باشد که در شکل زیر قابل روئیت می باشد. زیرا این نوع کمپرسور می تواند هوای فشرده ضعیف، متوسط و قوی تولید کند.
میل لنگ کمپرسور به وسیله موتور الکتریکی یا محرک دیگری به چرخش درمی آید. میل لنگ و شاتون حرکت دورانی را به حرکت رفت و برگشتی تبدیل می کند. پیستون و شاتون می شود. پیستون توسط میل لنگ و شاتون در داخل سیلندر به جلو و عقب حرکت می کند. انتهای محور پیستون در داخل سیلندر باز بوده و اجازه می دهد که شاتون در زمان حرکت پیستون به داخل و خارج، عقب و جلو حرکت کند. انتهای سر سیلندر بسته است و دارای شیرهای ورودی و خروجی می باشد.
همان طور که پیستون به سمت عقب حرکت می کند (به سمت میل لنگ) کاهش فشار در داخل سیلندر سبب باز شدن دریچه های ورودی شده و هوا با فشار اتمسفر به داخل سیلندر وارد می شود. هنگامی که پیستون فرایند کاری خود را طی نمود، برگشت را شروع می کند. دریچه های ورودی هوا مسدود و هوا داخل سیلندر به تدریج متراکم می شود و وقتی که پیستون به طور تقریبی به انتهای سیکل بعدی خود می سد، هوا به اندازه کافی متراکم شده و سبب باز شدن دریچه تخلیه هوا می شود. هوای خارج شده از سیلندر در این نقطه را فشار هوای خروجی کمپرسور می نامند.
جهت مشاوره دقیق نیاز شما و اطلاع از قیمت های روز از طریق راه های ارتباطی ذیل با ما تماس حاصل فرمایید:
تلفن تماس:02146077319-02146077424
www.fidarfaraz@gmail.com
مدیریت فروش خانم مهندس یاسمین جعفرزاده
09105393900